KNZV vereniging Noord Oost

AANGESLOTEN BIJ HET KONINKLIJK NEDERLANDS ZANGERSVERBOND

Algemene ledenvergadering 24 maart 2018

Zaterdag 24 maart is er in Rijssen een Algemene Ledenvergadering gehouden waar ca. 40 bestuurders van de koren aanwezig waren.

Hoofdmoot was de bespreking van de  door de denktank uitgevoerde zaken.

Belangrijk was dat het geplande Festival in Nijverdal op zaterdag 15 september 2018 nu definitief doorgaat.

Er hebben zich 17 koren aangemeld die op 4 verschil;lende plekken in Nijverdal (waarvan 3 overdekt) zullen laten horen wat en wie ze zijn.

Publiek is de hele dag welkom en de entree is overal gratis. Het begint om  10.00 uur en gaat door tot het massale eindoptreden van misschien wel 1000 zangers op het Henri Dunantplein.

Verder waren door toedoen van de denktank twee mannen bereid zitting te nemen in het bestuur. Dit zijn Harry van der Mark (Koninklijk Hengelo’s Mannenkoor) die voortaan de voorzitters hamer zal hanteren en Johan Smit (Nijverdals Mannenkoor) als lid. Harry van der Mark is tevens gekozen als vertegenwoordiger van Noord Oost in het Algemeen Bestuur van het KNZV

Afscheid werd genomen van Piet van der Heijden, 15 jaar penningmester geweest van de vereniging Overijssel en daarna van Noord Oost. Als blijk van waardering voor alles wat hij in de loop van de jaren voor het KNZV heeft gedaan is hij benoemd tot ere lid van de vereniging Noord Oost. Zijn taak als penningmeester wordt over genomen door Garry Garrelds. (Koninklijk Mannenkoor Gruno), . Interim voorzitter Jan Wijngaards werd bedankt voor zijn inspanningen en blijft voorlopig als bestuurslid verbonden aan KNZV NO.